Forum Psychoterapia  nerwic, fobii i depresji Strona Główna Psychoterapia nerwic, fobii i depresji
NIE ODCHODŹ - POMÓŻ SOBIE I INNYM
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOGOS-Koszalin, LOGOPEDIA MEDIALNA

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychoterapia nerwic, fobii i depresji Strona Główna -> Nerwice dziecięce, depresje, fobie szkolne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bnmk
Gość






PostWysłany: Pią 7:56, 29 Paź 2010    Temat postu: LOGOS-Koszalin, LOGOPEDIA MEDIALNA

.

LOGOS-Koszalin
LOGOPEDIA MEDIALNA

Władysław Pitak



dla dziennikarzy, pracowników mediów, rzeczników prasowych, pracowników PR, menedżerów.

Zajęcia odbywają się w formie 3-dniowych zjazdów (od piątku do niedzieli).
W programie między innymi zajęcia obejmujące zagadnienia z zakresu estetyki żywego słowa, interpretacji tekstów, elementów retoryki, pracy nad głosem, pracy przy mikrofonie, przygotowania wystąpienia przed kamerą, kształtowania wizerunku, elementów psychologii w komunikacji, technik pokonywania stresu.

Prowadzi je logopeda, muzykoterapeuta, aktor estradowy, operator kamer filmowych i telewizyjnych, wizażysta – Władysław Pitak.


Adres:


Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy
„LOGOS”
ul. Pieczarek 4,
75-900 Koszalin
tel. (94) 340-60-06
kom. 600-809-254



Kontakt:

e-mail :
[link widoczny dla zalogowanych]
strony URL:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciceron




Dołączył: 08 Sie 2005
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:39, 31 Mar 2011    Temat postu:

Mam płyty CD-audio, których słucham i jednocześnie wykonuję odpowiednie ćwiczenia o charakterze izometrycznym (napinająco-rozluźniającym).

Takim ćwiczeniem jest relaksacja progresywna (postepująca) Jacobsona. Celem tego ćwiczenia jest (poprzez uświadomienie sobie różnicy między napięciem a rozluźniem ) stopniowe osiąganie stanu relaksu ( rozluźnienia mięśni, naczyń krwionosnych i systemu nerwowego).

Trening autogenny Schultza jest kolejnym ćwiczeniem, w czasie którego spokojnie leżymy lub siedzimy i wysyłamy informacje (sugestie) do poszczególnych części ciała, układów i narządów, w wyniku których następuje pełne rozluźnienie całego ciała oraz zmiany morfologiczne w zakresie tzw. wydzielania wewnętrznego i składu chemicznego naszego ciała.

Obu ćwiczen słucham i zachowuję się stosownie do podawanych przez lektora (W.Pitaka) sugestii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fobia
Administrator



Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 295
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:31, 21 Gru 2018    Temat postu:

.

Niewielka dawka stresu działa zazwyczaj pozytywnie. Dodaje energii i motywuje do działania. Stres na optymalnym poziomie bez wątpienia zwiększa wydolność. Okazuje się jednak, że nadmierny i przewlekły stres obniża aktywność mózgu i może spowodować nawet utratę pamięci.

Stres określa się jako niespecyficzną reakcję organizmu w sytuacji, która w naszej opinii może wiązać się z przekroczeniem osobistych zasobów – a mogą nimi być: wiedza, czas, kompetencje, umiejętności interpersonalne a nawet kondycja fizyczna.






Z biologicznego punktu widzenia reakcja stresowa powstała po to, aby maksymalnie zaktywizować siły organizmu do szybkiego pokonania przeszkody. Stres miał działać krótkoterminowo.
Niestety współcześnie stres w organizmie utrzymuje się niemalże przez cały czas. A to może wywoływać różne zaburzenia – w tym nawet utratę pamięci. Z tego właśnie względu powinieneś skutecznie przeciwdziałać jego negatywnym skutkom, aby uchronić swój mózg przed problemami z pamięcią.

Co szczególnie uszkadza pamięć?

Naukowcy wyróżnili negatywne wydarzenia stresogenne, które mogą w sposób szczególny uszkadzać pamięć.

Do negatywnych wydarzeń stresogennych, które mogą uszkodzić pamięć należy zaliczyć:

• wypadek samochodowy
• wypalenie zawodowe
• bycie świadkiem przemocy
• śmierć bliskiej osoby
• opiekowanie się niedomagającym członkiem rodziny

W jaki sposób stres uszkadza pamięć?

Negatywne wydarzenia stresogenne, napięty grafik w pracy, korki uliczne czy problemy w rodzinie - wszystkie te codzienne sprawy utrzymują ciebie w sytuacji ciągłego stresu.

Jest to sytuacja bardzo niekorzystna ponieważ przewlekły stres ogranicza dopływ krwi do mózgu, co obniża jego ogólną aktywność. Dodatkowo, pod wpływem stresu do twojego mózgu przedostają się cząsteczki kortyzolu, które uszkadzają hipokamp – strukturę w mózgu, która odpowiada za zapamiętywanie.

Wysoki poziom kortyzolu w organizmie, który wydzielany jest na skutek stresu, to największe zagrożenie dla mózgu, które może powodować utratę pamięci. To właśnie z tego względu osoby, u których utrzymuje się wysoki poziom hormonu stresu – kortyzolu, gorzej wypadają w testach pamięci w porównaniu do osób, u których poziom kortyzolu jest na niskim bądź średnim poziomie.

Oznacza to, że przewlekły stres może znacznie osłabić twoją pamięć. To jednak nie koniec negatywnego wpływu stresu na działanie mózgu.

• Wspomniany hipokamp bierze też udział w hamowaniu reakcji stresowej i odpowiada za wysyłanie sygnałów zatrzymujących produkcję kortyzolu, kiedy mija trudna sytuacja.

Jeśli w hipokampie ubywa komórek nerwowych, nie jest on w stanie efektywnie wysyłać sygnałów hamujących reakcję stresową, co prowadzi do wydzielania kortyzolu w sytuacji, gdy ty już tego nie potrzebujesz. To uniemożliwia odprężenie i w dłuższej perspektywie może prowadzić do rozwoju zaburzeń na tle nerwowym i trwałego uszkodzenia pamięci.
Jak chronić mózg przed utratą pamięci?

Gdy już wiesz, że stres może powodować utratę pamięci, powinieneś w pierwszej kolejności dowiedzieć się, jak można się przed nim uchronić. Jeśli masz poczucie, że bardzo często sytuacja cię przerasta, zadbaj o efektywny relaks, który zneutralizuje działanie kortyzolu w twoim mózgu.

• Najlepsze w tym są intensywne ćwiczenia aerobowe, które na dłuższy czas podnoszą tętno.
• Eksperci podają nawet, że takie ćwiczenia „spalają” kortyzol przez co nie przedostaje się w tak dużym stopniu do mózgu i nie wywołuje problemów z pamięcią.
• Takie aerobowe ćwiczenia – bieganie, jazda na rowerze, pływanie, powinny być intensywne do tego stopnia, aby przez przynajmniej godzinę spalić ok. 320 kalorii.

[link widoczny dla zalogowanych]

.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Psychoterapia nerwic, fobii i depresji Strona Główna -> Nerwice dziecięce, depresje, fobie szkolne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin